Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Czemu dobór kolorów w działaniach marketingowych jest tak ważny

Naukowcy badają wpływanie kolorów na emocje i decyzje, które się podejmuje od wielu lat, i w tym okresie zostało wydanych wiele rzetelnych publikacji w tym temacie. Jak się okazuje, kolory mają ogromne znaczenie, z czego jednak wiele osób nie zdaje sobie sprawy do końca. Wpływ ten jest także bardzo widoczny w tym, które z produktów i marek wybierane będą przez kupujących a jakie będą unikane.

Dlatego też planując prace związane z rebrandingiem czy kreowaniem nowej marki trzeba też wziąć to pod uwagę. Jeśli się bowiem wybierze przypadkowe kolory, nie pasujące specjalnie do siebie albo co gorsza do charakteru prowadzonej działalności, to może się okazać że rezultat będzie zupełnie odwrotny od zamierzonego. Konsumenci zamiast chętnie wybierać produkty danej firmy to zaczną ich unikać, na przykład ze względu na skojarzenia czy tego, że nie spodoba się im zwyczajnie opakowanie.

Wiele firm miało się okazję o tym przekonać, gdy wysokie środki na zmianę wizerunku stracone zostały między innymi dlatego, że ktoś podjął decyzję o nie takim kolorze jak trzeba. Ale któryś z kolorów, nie pasujący wcale do jednej firmy, sprawdzi się świetnie w przypadku innej, z tego też powodu warto choć trochę poznać zasady ich wykorzystywania i znaczenie. Jeden z częściej wybieranych to niebieski, kojarzący się z profesjonalizmem, stabilnością i zaufaniem, dlatego często stosowany jest przez przedsiębiorstwa z branż finansowych czy technologicznych. Czerwień to kolor emocji, ale też oznacza zagrożenie i niebezpieczeństwo.

Dlatego używać go należy z rozsądkiem, ale wpasowany odpowiednio w całość na pewno przyniesie wiele korzyści. Bardzo skrajne odczucia pojawiają się również przy kolorze czarnym. Z jednej strony kojarzy się on z żałobą i smutkiem, ale z drugiej może oznaczać wysoki standard, elegancję i luksus. Biorąc to wszystko pod uwagę trzeba ocenić, czy kolor granatowy sprawdzi się odpowiednio w danym projekcie, czy jednak niekoniecznie. Jeśli nie, to należy poszukać innego rozwiązania, aby cała praca nie została zmarnowana.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz