Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Nasze najlepsze wskazówki dotyczące jazdy rowerem elektrycznym w nocy

Podobnie jak w przypadku wszystkich środków transportu, również w przypadku ECV kluczowe jest bezpieczne prowadzenie pojazdu. I choć bezpieczeństwo kierowcy musi być optymalne w każdych warunkach, to przepisy dotyczące jazdy w nocy są bardziej restrykcyjne. Ciemność nie pozwala jeźdźcowi na optymalne bezpieczeństwo. Dlatego bardziej niż istotne jest poleganie na konkretnych warunkach drogowych, aby uchronić się przed wypadkami i innymi możliwymi zagrożeniami. Aby nie dać się zaskoczyć, przed jazdą w nocy należy się dobrze przygotować. Oto nasze najważniejsze wskazówki, które pozwolą Ci wyeliminować wszelkie zagrożenia, gdy planujesz jazdę, gdy widoczność jest mniejsza.

Czy można jeździć ECV w nocy?

Zimowy okres szybko zapadających ciemności może sprawić, że właściciele niechętnie będą jeździć na swoich rowerach elektrycznych. Warunki zimnej pory roku nie sprzyjają jeździe na EAB. Jednak ta praktyka jest nadal całkiem wykonalna, jeśli użytkownicy odpowiednio się przygotują. Jazda po zmroku wymaga dużej czujności ze względu na znacznie ograniczone widzenie. Dlatego zarówno dla rowerzysty jak i jego roweru niezbędne jest posiadanie odpowiedniego wyposażenia, które zapewni optymalną widoczność. Jest to najważniejszy wymóg bezpiecznej jazdy w nocy na rowerze elektrycznym. Więcej informacji na stronie https://guideme24.pl/czym-sie-kierowac-przy-wyborze-latarki/

Badania na ten temat przeprowadziło stowarzyszenie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wyniki pokazują, że duża liczba rowerzystów nie jest jeszcze wyposażona w urządzenia niezbędne do bezpiecznej jazdy:

  1. 6 na 10 rowerzystów jest źle wyposażonych do prawidłowej jazdy w ciemności;
  2. 57% rowerów jest słabo oświetlonych podczas jazdy w nocy.

Przy takich statystykach jak ta, wypadkowość w skali roku jest naprawdę znacząca. A jednak, wbrew temu, co mogą myśleć kierowcy, sprzęt odgrywa istotną rolę. Podstawowym celem narzędzi bezpieczeństwa jest optymalizacja widoczności dla innych użytkowników drogi. Wiele akcesoriów zapewnia również doskonałą widoczność na drodze.

Aby zminimalizować ryzyko, należy więc wcześniej się przygotować i mieć wszystko, co niezbędne. Dzięki temu kierowcy będą mogli poradzić sobie z nadejściem zimy i zapadnięciem zmroku. Jeśli chcesz cieszyć się wieczorną jazdą z zerowym ryzykiem, radzimy zastosować się do tych 3 wskazówek: Skup się na dobrym oświetleniu: światła z lamp ulicznych i witryn sklepowych nie wystarczą, aby mieć wystarczające pole widzenia.

Posiadanie odpowiedniego wyposażenia: pewne wyposażenie jest obowiązkowe, aby zagwarantować optymalną widoczność rowerzysty. Zachowaj ostrożność: ważne jest, aby jeździć z mniejszą prędkością i dokładnie przestrzegać odległości bezpieczeństwa. Ponadto, ważne jest, aby korzystać tylko z niezawodnych ścieżek dla bezpiecznego pedałowania. W ciemności przeszkody mogą być trudne do wykrycia.

Oświetlenie rowerowe: jakie są wymogi prawne?

Rower elektryczny musi być wyposażony w specjalne oświetlenie zgodnie z przepisami prawa francuskiego. Tak więc, wbrew temu, co mogą myśleć niektórzy właściciele, oświetlenie EAB nie jest opcją, ale obowiązkiem! Zarządzenia te zostały wydane w celu :

  1. aby zagwarantować Twoje bezpieczeństwo jako kierowcy
  2. tak abyś mógł respektować kodeks drogowy R313 paragrafy 4-5-18-19-20.

Artykuł ten stanowi, że piloci prowadzący pojazdy w miastach lub poza terenem zabudowanym w nocy lub w warunkach ograniczonej widoczności (tunel; mgła; itp.) muszą posiadać specjalne wyposażenie. Głównym celem tego wyposażenia musi być zwiększenie widoczności dla innych użytkowników drogi. Jest to istotnie ważny standard zwiększający bezpieczeństwo podczas pedałowania. Do pozycji obowiązkowych należą:

  1. reflektor montowany z przodu w kolorze białym lub żółtym
  2. czerwone światło tylne;
  3. światło przednie (żółte lub białe) i czerwone światło tylne
  4. widoczne elementy odblaskowe na bokach pojazdu, takie jak kataryniarze.

  5. odblaski do pedałów

Odblaski dla przyczep w przypadku trakcji. Jeśli przyczepa jest szersza niż 1,30 m, należy koniecznie zamontować odblaski na każdą stronę. Całe to oświetlenie pozwoli Ci widzieć i być widzianym! Dla większej efektywności radzimy wybrać lampy, które oferują minimalne oświetlenie 10 luksów w odległości 10 metrów. Przy wyborze zwróć jednak uwagę na to, aby Twoje przyszłe oświetlenie nie oślepiało. Jak wspomina kodeks drogowy, reflektor rowerowy nie może utrudniać widzenia innym. Warto też wiedzieć, że te materiały są opcjonalne w ciągu dnia. Jednak okoliczności w ciągu dnia mogą wymagać ich użycia (ulewny deszcz, mgła). Ponadto nie zaleca się jazdy na EAB bez tego specyficznego wyposażenia w żadnym momencie.

Obecnie wiele osób wciąż nie docenia znaczenia oświetlenia w rowerze. A przecież są to działania podejmowane w celu zagwarantowania bezpieczeństwa użytkowania samych rowerów. Wszystkie rowery elektryczne muszą być zatem wyposażone w kompletny system oświetlenia, zarówno stałego, jak i zdejmowanego.

Dobrze wiedzieć: Istnieją konkretne kary dla tych, którzy nie przestrzegają artykułu R313. Mogą zostać ukarani grzywną lub mandatem jako wykroczenie pierwszej kategorii.

Odpowiednie wyposażenie do jazdy w nocy

Dla zapewnienia optymalnego bezpieczeństwa roweru elektrycznego w nocy istotne jest również wyposażenie inne niż obowiązkowe oświetlenie. Oprócz obowiązkowego wyposażenia należy wziąć pod uwagę także inne elementy.

Wyposażenie preferowane dla jeźdźca. Należą do nich urządzenia odblaskowe, które są niezbędne do prawidłowej jazdy nocą. Obowiązujące od października 2008 roku rozporządzenie nakazuje rowerzystom noszenie kamizelki odblaskowej w nocy poza terenem zabudowanym. Ta inicjatywa jest też mocno wskazana dla tych, którzy jeżdżą po mieście wieczorem.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz